NewsTop StoriesWorld

Four journalists suspended for suggesting President Xi was resigning


Four journalists of an official Chinese news agency have been suspended after committing a typographical error which suggested President Xi Jinping was resigning, a media report said today.

The two reporters and two editors of China News Service – an official service that has a status similar to that of Xinhua – were suspended after referring to President Xi Jinping’s “speech” (zhi ci) at the China-Africa summit in Johannesburg last week as his “resignation” (ci zhi).

The four journalists were suspended even as most of the online reports had corrected the mistake.

The original version of a report filed on Friday by the China News Service referred to Xi saying in his “resignation” that China and Africa had a shared destiny in their histories, Hong Kong-based South China Morning Post reported.


NMTV was launched in the year 1999, and is Maharashtra only accredited 24-hour, 7-day-a-week local cable news station of Navi Mumbai airing news bulletins and programs in English, Hindi and Marathi. NMTV represents the state-of-the-art in local television news coverage, delivering on a commitment of responsible and community-oriented journalism on an around-the-clock basis.

Related Articles

Back to top button